:: As-Sakinah ::

Monday, November 28, 2005

I am telling something about me..

Bercerita tntg self-esteem sebenarnya berhubung atau berkait rapat dgn ckp bab bersyukur juga.. sejauh mana kita menyedari apa2 yg menjadi tanggungjawab kite dgn kelebihan yg DIA kurniakan pd diri kita.

jika kita ingat mungkin akwan2 xingat.. kalau kita lalai mungkin akwan2 xlalai.. jadi salinglah memperingati dan jgn ringankan.. itulah dia tgjwb.. atasi apa2 jua dgn cr terbaik.. InsyAllah akhirnya penyelesaian terbaik juga kita akan temui..

pernah ana kata pada diri ana.. sakinah.. kesian betul pada nti.. tapi penyelamat nti adalah diri nti sendiri juga.. itu pointnye.. apa2 pun yg kita hadapi.. itulah ilmu untuk kita.. ilmu yg xformal pad akata lainnya.. kadang2 kita xsedar betapa kita memberi peluang pd diri.. terlampau lembut xbertempat.. tapi yg berada disekeliling kita bukan sume baik dan boleh selamatkan kita.. jadinya kita kena kuatkan diri..

peluang untuk jadi baik.. jadi hamba Allah yg taat terbuka bila2 smp bila2.. selagi xkiamat.. selagi nafas xsmp halkum.. usah berputus asa.. usah kecundang dan terus kecundang.. terjatuh walau seribu kali.. bangun balik!!..

semoga Allah terus beri peringatan pd ana.. pd nti.. pd nta.. pd sume2.. INSYAALAH..
wallahua'lam.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home